A Kaliforniai paprika előnyei: Mennyire egészséges?


A Kaliforniai paprika gyakran kevesebb figyelmet kap a chilik körében, mert nem tartalmaz kapszaicint, azt az anyagot, amely csípőssé teszi a csípős paprikát, és amely számos rák elleni küzdelemben segíthet. Annak ellenére, hogy a paprikák nem képesek megnedvesíteni a szemedet. Tápanyagai között vannak ásványi anyagok, vitaminok és számos antioxidáns. Ezek az egészségnövelő vegyületek elengedhetetlenek bizonyos súlyos betegségek kezelésében és megelőzésében. Íme néhány a sok kaliforniai paprika előnyéből, és hogyan javíthatja egészségét:

Gyulladásgátló vegyületeket nyújt

Noha a Kaliforniai paprika nem az első dolog, amelyre gondolnak az emberek, amikor C-vitaminban gazdag ételeket keresnek, egyetlen közepes méretű paprika több százalékkal több C-vitamint adhat a narancshoz képest. A Kaliforniai paprika is több C-vitamint tartalmaz, mint a megfelelő adag paradicsom és burgonya. Ne feledje, hogy a piros Kaliforniai paprika különösen gazdag ebben a vitaminban. A C-vitaminnak az étrend nagy részének kell lennie, ha harcolni akar a gyulladással. A kaliforniai paprika gyulladáscsökkentő hatása számos fő betegség elleni küzdelemben hatékony. A C-vitamin mellett a paprika fitokemikáliákat és karotinoidokat tartalmaz, amelyek szintén segítenek a gyulladás elleni küzdelemben.

A Kaliforniai paprika rákellenes szereket tartalmaz

Jelentős mennyiségű kutatás mutatja be a Kaliforniai paprika értékét bizonyos rákos megbetegedések elleni küzdelemben. Úgy gondolják, hogy a Kaliforniai paprika különösen hatékony a prosztata, az emlő és a tüdőrák ellen. A piros Kaliforniai paprika tartalmaz egy antioxidáns pigmentet, amelyet likopinnak neveznek, az E-vitaminnal együtt. A kutatók ennek a tápanyagpárnak a segítségével csökkenteni tudták a prosztatarák daganatok méretét. 100 g adag Kaliforniai paprika több likopint tartalmaz, mint egy ekvivalens mennyiségű spárga.

Javítják a szív egészségét

A Kaliforniai paprika magas mennyiségű kvercetint és zeaxantint tartalmaz, két antioxidánst, amelyek segíthetnek az alacsony sűrűségű lipoproteinek (LDL) oxidációjának leküzdésében. A magas oxidált LDL-szinttel rendelkező embereknél nagyobb valószínűséggel alakul ki szívbetegség. Az LDL-típusú koleszterin hajlamos az artériák falára tapadni, amikor oxidálódik. Ez a tendencia az ateroszklerózis néven ismert állapotot eredményezi, amely szívbetegséghez vezethet. Az antioxidánsokban gazdag ételek, például a Kaliforniai paprika fogyasztása hozzájárulhat a szív- és érrendszeri egészség megőrzéséhez.

A Kaliforniai paprikák folátot is tartalmaznak, amely egy másik vegyület, amely fontosnak tűnik a szív egészsége szempontjából. A kutatók azt találták, hogy a magas folátfogyasztás a szívbetegségek sokkal alacsonyabb kockázatát eredményezi. Egy tanulmány kimutatta, hogy azok a személyek, akik a legtöbb folátot fogyasztották, több mint 50 százalékkal kisebb eséllyel szenvednek szívrohamban. A Kaliforniai paprika több folátot tartalmaz, mint a paradicsom vagy a sárgarépa.

Segítenek megelőzni a 2-es típusú cukorbetegséget

A Kaliforniai paprika sok rostot tartalmaz, ami lassíthatja a szénhidrátok glükózzá alakításának sebességét. Ez segít a vércukorszint szabályozásában. A napi rostfogyasztás ajánlott mennyisége 20 és 35 g között van. Egyetlen kaliforniai paprika sok ilyet adhat. Mivel a rost nem tartalmaz kalóriát, a magas rosttartalmú étrend a fogyással jár. Ez azért fontos, mert az elhízás a cukorbetegség egyik fő tényezője. A fogyás csökkentheti a kialakulásának kockázatát.

Hol lehet rendelni kaliforniai paprikát?

Ha Kaliforniai Paprikát szeretnél rendelni, nézz szét a Cégtárban, ahol számos fűszerboltot és kereskedőt találsz illetve vetőmagkereskedőt, ha szeretnél termeszteni saját Kaliforniai paprikát:

További kereskedéseket találsz a Cégtárban

Hogyha szeretnél értesítést, ha hasonló cikk jelenik meg, iratkozz fel értesítőnkre!

Videó


Érdekelhet

One Thought to “A Kaliforniai paprika előnyei: Mennyire egészséges?”

Leave a Comment